Podsumowanie Małych Ratowników - rekordowa edycja 2019Ponad 17 000 przeszkolonych dzieci i ponad 50 000 zł przekazanych dla Fundacji Echo ? podsumowanie programu Mali Ratownicy.Ponad 17 000 przeszkolonych dzieci i ponad 50 000 zł przekazanych dla Fundacji Echo – podsumowanie programu Mali Ratownicy.
W ciągu tegorocznych wakacji strefę Małych Ratowników można było spotkać w 8 nadmorskich miejscowościach, gdzie w każdy weekend najmłodsi pod czujnym okiem wyspecjalizowanych ratowników medycznych pozyskiwali wiedzę na temat udzielania pierwszej pomocy i dzięki napędzającemu akcję Volkswagenowi, stawali się Małymi Ratownikami. Od 2017 roku w ramach tej akcji przeszkolono ponad 35 000 maluchów.
Ich poczynaniom przyglądali się nie tylko rodzice i dziadkowie, ale także znani, którzy zdecydowali się zostać ambasadorami akcji. Na plażach można było więc spotkać Kubę Wesołowskiego, Paulinę Krupińską, Iwonę Cichosz, Małgorzatę Ohmę, Dorotę Gardias czy autorów popularnych blogów: Super Styler i Makóweczki. Cel był jeden – przeszkolić na jak największą liczbę dzieci z udzielania pierwszej pomocy. Dodatkowo w tym roku Volkswagen zdecydował się wesprzeć Fundację Echo, która zajmuje się rozwojem dzieci głuchych i niedosłyszących. Każde przeszkolone dziecko to 3 zł, które zostało przekazane na rehabilitacje podopiecznych. Tegoroczna edycja okazała się być rekordową. Przeszkolono ponad 17 000 dzieci i tym samym udało się zebrać ponad 50 000 zł.
Marka Volkswagen chce budować odpowiedzialne postawy wśród młodych ludzi i temu właśnie mają służyć Mali Ratownicy – projekt, który prowadzimy w tym roku już po raz trzeci. Umiejętność niesienia pierwszej pomocy i zareagowania w sytuacji, która może tego wymagać, jest przydatna przez całe życie. W naszych strefach dzieci nabywały także szereg innych cech, takich jak odwaga, chęć niesienia pomocy, odpowiedzialność i to właśnie na te aspekty mocno zwracaliśmy uwagę podczas szkoleń w strefach. Tegoroczna edycja jest dla nas rekordowa. Dość powiedzieć, że na przestrzeni ostatnich trzech lat przeszkoliliśmy ponad 35 000 dzieci. – powiedział Hubert Niedzielski, Kierownik PR marki Volkswagen.